Kopi av e-post som sendes til lærlinger

Implementert

Det er ønskelig med kopi av e-post som sendes til lærlinger. denne kopien skal gå til konsulenten som har ansvar for lærlingen.

1 person liker denne ideen

Det hadde vært bedre at det lå et "arkiv" over sendte meldinger på den enkelte lærlings profil slik det var i OLK WEB2. Dersom jeg skal få kopi av alle meldinger som sendes på lærlinger direkte til meg så blir jeg oversvømt med mye info jeg ikke trenger, og det blir vanskelig å finne den info man leter etter.

Jeg ønsker med forsåvidt den samme funksjonalitet på ansatte - slik at jeg kan se hvilke meldinger som er sendt til dem også. Da kan jeg feks gjenbruke en melding jeg sender som standard til nye brukere ved å hente den fra profilen til den jeg opprettet forrige gang.

Kanskje vi burde legge på det som et valgfritt valg?

1 person likes this

Usikker på hva du mener med valgfritt? Er det noe den enkelte konsulent skal kunne velge eller er det opp til hvert Opplæringskontor å bestemme?

Funksjonaliteten vi hadde på forrige versjon var bra - da kunne jeg se hvilke meldinger som var sendt til den enkelte ved å gå inn på deres profil. Forskjellen her ligger mellom "push" og "pull" på informasjonen - i denne sammenheng er helt klart "pull" å foretrekke.

Generelt er det lett å bli "nedjamma" med alt for mye info når man har mange brukere som skal administreres. Gode filtere på alle sider og med sorterings- og søkfunksjoner bør være regelen :-)

1 person likes this

Hei,

Det er implementert meldingshistorikk inne på lærlingens profil :-)

1 person likes this

Kjempebra :-)