Ansatte på bedrift

Savner at det i oversikt over ansatte i kolonne ansvarsområde, kommer frem hvilke fag disse er godkjente i.på store bedrifte med mange fag og ansatte må man inn på hver enkelt for p finne rett person med rett fag. Dette tar tid.

Hei Else,

Tenker du på i ansattlisten? Man kan i listen der søke opp bedriftsnavn, og deretter filtrere på lærefag om man leter etter noen i et spesielt fag (vist på bildet under).
Eventuelt får man opp lærefaget på de ansatte inne på bedriften og (må dog klikke på en knapp). Det blir fort veldig rotete og mye informasjon om man skal vise alle lærefagene på de ansatte i ansattlisten, da det er en del som har flere enn ett. Og i tillegg har noen ansvarsområder.

Svar:

Men det var ikke den ser jeg nå jeg mente! Det er ansattelista inne på bedrift!, der er det ikke denne boksen med valg av lærefag. Inne på f.eks Bedrift XX er det over 300 ansatte… så det kunne vært greit å sett fag…. kanskje en slik sorteringsboks på lærefag hadde vært en løsning?

Aah, da forstår jeg hva du mente - det kan jeg forstå kanskje er litt vanskeligere å se oversikt på da.

Vi får gjøre en vurdering på det - enn så lenge kan det jo være hensiktsmessig å bruke søkefeltet på ansattlisten (ved å søke opp bedriften først), og bla frem ønsket lærefag - om man er på jakt etter hvem som har hva.