Vurderings skjema layout og autlagring av møterefferat

Hei

Vi får fortsatt tilbakemeldinger fra våre bedrifter som synes dette er tungvindt.

Våre medlemsbedrifter utfører denne vurderingen og samtalene selv. 

Der er alt for mange trykk for å få opprettet, gjennomført og signert vurderingsskjemaene.

Greit at de må lagre for å få opprettet skjemaet. 

Men etter dette er det litt mange trykk og litt mye skrolling opp og ned før man er i mål.

Hadde det vert mulig å se på brukervennligheten på plassering av knappene og eventuelt autolagring av det som er skrevet i møtereferatet og agenda. 

Eventuelt at et trykk på signering vil lagre det som står i referatet. 

Fint om man også kan vurdere om knappene står på egnet sted. 

Oppsummering av vurdering burde stått øverst da det er det første man gjør når samtalen starter. 

Signering er det siste man gjør etter at møtereferatet er skrevet. Og burde også det bli flyttet til toppen.

Fint om vi kan ta dette opp til diskusjon i brukerforum.

Enig i at referat burde vært autolagring på- her har jeg gått i fella mange ganger og vipps så var referat bort.

Hvor knappene skal stå har vært diskutert opp og i mente, men vi kan sikker ta ny runde på dette utfra noe ulik bruk. Noe av dette ble løst med knapp både oppe og nede. min mening er at signering bør stå nederst.

Enig i at det er for mange trykk.Veilederne våre kommer med utsagn som denne " det er så mange klikk at jeg klikker!" . Autolagring hadde vært til god hjelp, da ville det vært kun oppsummering og signering som tar deg videre. Da mener jeg at det er logisk at knappene er nederst. I tillegg ville man unngått å være redd for å miste noe. Autolagring i OLKWEB all over, hadde vært en revolusjon... Men det har vi jo tatt opp før. Det virker ikke være mulig i denne versjonen. Jo lengre tid som går, jo mer utdatert virker det. Vi er bortskjemt med autolagring så mange andre steder og har fått vaner deretter.